اغماء

سپتامبر 30, 2007

ما در اغما هستیم.                                                                                                   

چه اغمایی از این بدتر و عمیق تر که عده ای خودشون رو عقل کل بدونند و این حق رو به خودشون بدن که برای ما خوب و بد تعیین کنند.

ما در اغماییم. مایی که خودمون توانایی درک صحیح رو از غلط نداریم.داریم؟ نه واقعا داریم؟

اگر داریم پس چطور یک عده به خودشون این جرات رو میدن که همانند انسانهای نادان با ما برخورد کنند!!

یادش بخیر یک استادی داشتم من  جناب دکتر باقری باور کنید سر یک کلاس 30 دقیقه با من دعوا کرد که چرا بجای گفتن این جمله که استاد من اشکال دارم  گفتی استاد من نمیفهمم چی میگی!!!

حرفش این بود که چرا به خودت احترام نمیگزاری اگر خودت به خودت احترام بگزاری دیگران مجبورند حرمت تورو نگه دارند.

حالا من نمیدونم من یا شما در حق این صداو سیما چه ظلم و جوری کردیم که به چشم نادون و عقب مونده ذهنی به ما نگاه میکنند.

اگر رسانه ملی در جهت فرهنگ سازی وبیداری اذهان حرکت نکنه و از انجام  اصلی ترین رساله خودش که همانا بیداری وهوشیاری مردم هست ناتوان باشه پس  رسانه ملی میخوایم چی کار؟(رسانه ملی سیخی چند!!!)

حاشیه نرم حتما در این ماه مبارک سریالهای شبانه رو از تماشاکردید  میدونید در مورد چه چیزی قصد صحبت دارم .البته قبلش باید این نکته رو متذکر بشم که پخش مسلس وار سریال ازساعت 7 شب تا حدود 11 شب که به طول می انجامه نمیتونه خیلی رویداد جالبی باشه.اگر قرار همه افراد خانواده میخکوب صدا و سیما بشند و سریالهای بعضا آبکی و البته بسیار کلیشه ای رو ببینن پس  زمان رفع مشکلات خانواده و تعامل فرزندان و پدر و مادر چی میشه؟

ای کاش حداقل حالا که این جعبه جادو مهم ترین عضو خانواده شده دوستان سیمایی به جای دادن افکار پوسیده و خرافاتی به ذهن مردم کمی به  سر و سامان بخشیدن مشکلات روحی و فرهنگی مردم میپرداختند.

برای نمونه این سریال اغما که به نوعی گل سر سبد سریالهای شبانه شده واقعا گاهی به  فاجعه نزدیک میشه.

اگر از قسمتهای اول این سریال همراه بودید حتما از چند و چون قضیه با خبرید. من فقط چندتا سوال دارم اگر آقایون جواب من رو بدند واقعا ممنون این همه زحمتشون میشم و نظرم در مورد اینکه سیروس مقدم آب گرفته تو سریالش تا بالاخره به یه جایی برسه  عوض میشه .

1-اطلاعات پزشکی و رفتارهای پزشکی که در این سریال به نمایش در آمده براساس کدام واقعیت بوده؟ قبلا در مورد این سریال و عجایب اون دکتر عزیز  مطلبی نوشتند. اما اون یکی از هزاران بود. من ندیدم تاحالا 3تا جراح و متخصص مغز با هم در یک شیفت کاری حضورداشته باشند و همشون هم بیکار فقط  چایی بخورند و غیبت کنند.یعنی دتر پژوهان مطب نداشت؟

2-تا اونجا که یادمه یک زمانی بود که هرکی صورتش رو 3 تیغه میکرد آدم بده بود و هرکی ریش داشت آدم خوبه اما نمیدونم ما دچار  چه تحول تاریخی شدیم که همه چیز در 2 سال گذشته عوض شده و در این 2 سال در سریالهای مذهبی ما  نقش آدم بده ریشو میشه و آدم خوبه سه تیغه!!!!! بابا والا به خدا ما خودمون رو جر دادیم تا بگیم خوبی و بدی به ظاهر نیست.

حالا چه فرقی میکنه ریش دار بد باشه یا بی ریش. اصل قضیه مورد داره من ننمیدونم تا کی میخوایم اهل ظاهر باشیم.آخه اینطوری که بدتر دین رو خراب میکنید.ای رسانه ملی تو مار انمو…..

3-ما یه سریال ندیدیم که توش نگن دوستیهای خیابونی جیزه بده. خوب بده آره. بده پس چی خویه؟ همیشه وقتی راهی رو از جلو پای ادم برمیدارند باید یک راه مناسب بجاش قرار بدن. خوب اگه این بده پس چی  خوبه؟ یعنی این کارگردانای ما و البته مشاورین مذهبی ما هیچ راه حل منتطقی ندارند تا جوونها به هم برسند؟                       

همه با هم یک صدا فریاد بزنید ازدواج فقط ازدواج سنتی.نه چک زدیم نه چونه عروس…..

4-قرار دادن نقش الیاس د رمقابل دکتر واقعا شاهکار هنریه.  من نمیخوام در مورد فیلنامه نویسی نظر بدم اما این حرکت کاملا غیر هنری بود و تنها باعث راحت شدن کارگردان ونویسنده شده چون  با این وجود هیچ نیازی به پیچیده تر کردن قضیه نیست و موضوع کاملا سر راست است انقدر کلیشه ای که ته داستان را میتوان حدس زد.  

اینجور موقع ها فرق بین یک فیلمنامه و آبدو خیار معلوم میشه ها.

نکنه سریال فرشته  که سال پیش پخش شد رو فراموش کردید!! یعنی این سریال یک کپی دیگر از روی همان داستان همیشگی و کلیشه ای خیر و شر نیست؟

به خدا با این داستانها و کارگردانی های ضعیف عمه جان ما هم هنرمند است.

در آخرچند تا لینک جالب در مورد این سریال پیدا کردم براتون میزارم.

اعتراض پرستاران به سریال «اغما»

گالری عکس سریال اغما

12 پاسخ to “اغماء”

  1. kochebagh said

    با وجود 7-6 تا مشاور پزشکی که بر فیلم نامه نظارت کردن،باز کار افتضاح از آب دراومده،موضوع داستان هم تکراری! از نظر من یکی از بدترین کارهای سیروس مقدمه، تازه یکی نیست بگه این پژوهان بدبخت چه گناهی کرده باید این جوری گرفتار دام شیطان بشه(در صورتی که در سریال او یک فرشته بود به دلیل طعنه و غرور بود که شیطان راهی به درون شخصیت اول پیدا کرد!) تازه اونم موقعی گرفتار شد که داشت نماز عفو می خوند!
    بگذریم،دوست عزیز مشکل این جاست که تو ایران برای مخاطب و تفکراتش هیچ ارزشی قائل نیستند.

  2. wisee said

    سلام
    اولا ممنون از نظرتون.
    ثانيا شما هم در تار عنکبوت گير افتادين ؛ يعنی چی ؟ يعنی اينکه چون از وبلاگتون خوشم آمد ؛ لينکتون کردم.

    اول و نصفيا» ؛ بر خلاف نظر کوچه باغ من فکر ميکنم تو ايران برای مخاطب و تفکراتش ارزش قاول هستند منتها مثل اينکه قراره مردم را روز به روز احمقتر و سطحی نگر تر بار بياورند.

  3. tablu said

    اينا همشون تابلوي تابلوئن !!

  4. سلما said

    سلام
    من لينكت كردم
    سپنتا مي ري بالاترين به اين ادرس يك راي مثبت بدي؟

    https://balatarin.com/permlink/2007/9/30/1142780

    مرسي

  5. سلما said

    يادم رفت بگم كدام مطلب
    مطلب: ايا ستايش علي بالاتر از شناخت اوست؟!

    باز هم ممنون

  6. itblog said

    از اينكه وردپرسي شدين خوشحالم
    موفق باشيد لينك شما در قسمت وردپرسي هاي آي تي بلاگ درج شد

  7. سلام
    من منتظرم تا سریال تموم بشه و درباره‌ش مطلبی بنویسم. تا اینجا خیلی‌ها فکر کردن که الیاس، در واقع یک شیطان است. اما به نظر من این ظاهر قضیه است و اگر اینجوری باشه، حرف شما رو قبول دارم که سریال خوبی نیست. به نظر من الیاس نباید شیطان باشه، چونکه یک‌سری حرکاتی از الیاس دیده میشه که اصولاً نباید این حرکات رو به شیطان نسبت داد. سریال‌ها امسال خیلی ضعیف هستن. بعداً بیشتر می‌نویسم.

  8. kochebagh said

    دوست عزیز از ابراز لطفت ممنونم .بهت لینک دادم.

  9. سلام پسرم . خوبي ؟
    واقعآ عالي نوشتي .. دقيقآ همينه .. نه محتوا و نه تعليق ..
    اوج و فرود و كشش … سال هاست فراموش شده است .
    سانسور و باند بازي غوغا مي كنه تو صدا و سيما
    فاميل بازي ، گرفتن رشوه ، در انحصار گروهي خاص بودن توليدات ، تظاهر به مومن بودن ، دزدي علني و پنهان ، راه ندادن انديشمندان واقعي حضور مديران چاپلوس و متملق و .. مسايل است كه صداو سيماي ما رو بد جوري آزار مي دهد .
    خيلي عالي بود عزيزم
    موفق باشي

  10. محمد said

    از بین سریال‌ها فقط اولی را نگاه می‌کنم و آن هم فقط به خاطر ایاز!
    در مورد مباحث پزشکی‌اش هم در وبلاگ دکتر رضا چند پست توضیح داده شده!
    http://dr-reza.blogfa.com
    موفق باشید

  11. منیژه said

    اگر این گفته ها رو در سالهای طولانی اغمای فرهنگی بیگانه از شما میشنیدم … صداقت شما در این نوشته بیشتر برایم مشخص می شد .

    شما بهتره با این تفکر ، اصلا فیلم نگاه نکنید !

    مرغ همسایه غازه !

  12. koosha said

    شیش تیغ رو بده می کنن،شاکی میشید! ریشو می زارن شاکی میشید!

    ((تا اونجا که یادمه یک زمانی بود که هرکی صورتش رو 3 تیغه میکرد آدم بده بود و هرکی ریش داشت آدم خوبه اما نمیدونم ما دچار چه تحول تاریخی شدیم که همه چیز در 2 سال گذشته عوض شده و در این 2 سال در سریالهای مذهبی ما نقش آدم بده ریشو میشه و آدم خوبه سه تیغه!!!!! بابا والا به خدا ما خودمون رو جر دادیم تا بگیم خوبی و بدی به ظاهر نیست.))

    شما نظرت چیه!؟؟؟!؟ می خوای صورتشو نورانی کنن که بدی و خوبی نگیم به ظاهره؟!!

    هی اذان پخش می کنن،میگید این چیه! فیلم و سریال ها هم می گید شبیه به همه! بچه گونست یا آخوندی! حالا یکی مثل بقیه نیست! شما می گی چرا فکر مردم نیستن؟! آقا تلویزیون های(شبکه های) امریکایی فیلم ترسناک خفن پخش می کنن،شما می گی آفرین… این یک فیلم که در مورد شیطان پخش میکنه شاکی میشید!؟ خوب کسی که مشکل داره و می ترسه به همه مشکوک بشه نگاه نکنه!

    در کل تحلیل(اگه بشه اسمشو گذاشت) مسخره ای بود…

پاسخی بگذارید

