دیگر هیچ زنی مرا ارضا نمیکند

اکتبر 20, 2007

دیگر هیچ زنی مرا ارضا نمیکند.

من به خودم دچار گشته ام.

من,فرزند حرامزاده حقیقت,خود را از پدر به ارث بردم.

پشت ابهام  لذت, در باور بودن,حس میکنم گرمای تنم را

 پیچش دردناک هوس, از سر انگشت  احساس

 میدود زیرکانه , زیر پوست گرم و پرخونم.

دیگر هیچ زنی مرا ارضا نمیکند.

دست می اندازم به دور خویش.

من تمنای خود دارم , ناز میکنم,دست میزنم,میخندم.

شوق تماشا  به نگاهم میریزد

لحظه ارضا, نفسم میگیرد , و دلم هم.

من به خودم دچار گشته ام

به  بی خود ترین های خلقت, به  اشرف مخلوقات.

بر مزار زندگی, همه به خود مشغولند

دست بردار از من,من خود را فروخته ام

چشمانم  به دست پیرزنان آبستنی است ,که شک میزایند.

 فرصتی باقی نیست .من دچار گشته ام.

عشق, جماعی است دو نفره در تختخوابی شلوغ.

دیگر هیچ زنی مرا ارضا نمیکند.

28/7/1386 سپنتا

دلم بدجوری گرفته بود. آنلاین نوشتم.

بفرستید برود بالاترین

http://balatarin.com/permlink/2007/10/20/1155549

34 پاسخ to “دیگر هیچ زنی مرا ارضا نمیکند”

  1. سجاد said

    زن وسیله ی خنده دار است که خداوند برای عشقی کوچک بر زمین قرار داد دوست عزیزم

  2. Sara Raha said

    نظر روی ساختار شعر می خواهید یا روی محتوا؟ اگر تحمل نقد بی ترحم و بی محابا را دارید این نقد بنده است:
    از نظر ساختاری شعر سپید است پس برای شعر بودن باید که وزن جوهر شعری در آن نسبتا قوی باشد که در این شعر خاص نیست. استعاره های غیر کلیشه ای و بدیع ندارد. بهترین استعاره اش همین است که در توضیح نوشته اید. شعر در تصویر سازی ضعیف است و موسیقی هم ندارد. شعر بی وزن برای شعر بودن باید تصاویر بدیع و استعاره های غیر کلیشه ای داشته باشد.
    و اما در مورد محتوا عزیز جان چیزی بگو که در آن ثابت قدمی و از صمیم دلت بر آید. صمیمیت چیزی است که خواننده را به خود می کشد. صرف نظر از اینکه من نوعی خواننده چه فکر می کنم بنظرم نیامد که این خیلی حرف صادقانه شما باشد. بنظرم بیشتر یک حالت لحظه ای و گذرا آمد که همان چون کمی تازگی داشت به شعرش کشیده اید.

    اگر این حرفهای بنده بنظرتان چرند آمد ببخشید و فراموشش کنید. بنده فقط برداشتم را از همین یک عدد نوشته شما نوشتم و به هیچ وجه قضاوتی کلی در باره شما و یا نحوه نگارش شما ندارم. برداشت با قضاوت متفاوت است و احتمال دارد که اصلا غلط باشد و این حرفها فقط یک برداشت است.
    زنده باشید

  3. خیلی خوب بود
    فقط کاش…..هاشا بیشتر کرده بودی!!!

  4. mrkhalili said

    مثل شرق ف ی ل تر نکنن

  5. kptools said

    مگر زن ها وسيله ى بازى تو هستند؟ چرا اين قدر آن ها را كوچك جلوه مى دى؟ زن هاى ايرانى از درصد هوش بالاترى نسبت به مردان ايرانى دارند. آن ها وسيله ى شهوت هاى تو نيستند. (خطاب به نويسنده)

  6. sepanta said

    درود به شما دوست عزیز سارا رها. انتقاد شما را به جان میپذیرم.
    بله شعر آهنگ ندارد و این ضعف شعر بود.اما در مورد تصویر سازی و به کار بردن استعاره فکر میکنم کمی سخت گیر و بی انصاف بودید پس اینها چیست؟
    من,فرزند حرامزاده حقیقت,خودم را از پدر به ارث برده ام
    عشق, جماعی است دو نفره در تختخوابی شلوغ
    چشمانم به دست پیرزنان آبستنی است ,که شک میزایند.
    و البته شعر فوران احساس و شور در یک لحظه است پس دوست عزیز من رو ملامت نکید که احساس لحظه ایم را نوشتم.
    و این رو بدون دوست گرامی به چیزی که نوشتم رسیدم زشت یا زیبا. اما از نقد بی رودر باستی و سر راستت ممنونم.

    اما دوست عزیز kptools مطمیِنی که شعر را خواندی؟ اصلا میدانی استعاره و ایهام در شعر چیست؟
    بنده هیچ گاه به هیچ زن والا مقامی بی توجه به ملیت و قومیت توهین نکردم. انگار دچار سوتفاهم شدی برادر

  7. kptools said

    من سطح فكرى پايينى دارم ! قبول . كامنت هام رو پاك كن.
    باعرض پوزش از شما

  8. lukadium said

    «عشق, جماعی است دو نفره در تختخوابی شلوغ.»
    این شاه مصرع شعر بود!

  9. hiva said

    حالا ايهام از چي بود ؟ بابا مگه ما چقدر عمر و وقت داريم كه ايهام شعر

    رو بگيريم

  10. شعر تو یک ری اکشن ساده پس از خوردن یک رکب سخت است ، کمی که بگذرد ، کمی که نبینی اش ، کمی که نخواهی اش ، اگر اشکالاتش را برای خودت بزرگ تر از آنکه هست جلوه بدی ، اگر خودت را بالاتر از آنچه هستی ببینی و در آخر به دلت را به کس دیگری بسپاری
    این ، تمام می شود

  11. Mehran said

    یه بار شعر رو از آخر به اول (بیت به بیت) بخونید ، خیلی بهتر میشه!

  12. modir said

    تازه داريد مفهوم عشق رو مي فهميد . هرچند اين حس رو بخوبي در شعرتون منعكس كرديد ولي دچار ضعفهايي هم شده ايد . در هر صورت من برخلاف دوستان فكر مي كنم كه شعر از دل برآمده و بر دل مي نشيند و توهيني هم در آن نمي بينم ، بر عكس ( البته در اين مورد ممكنه خود شاعر هم موافق نباشه ) حتي مي شود گفت كه مقداري هم ارزشمند شدن زن را نشان مي دهد . حال اگر خانومي فكر مي كند اگر ايشان ( شخص نوعي) را ارضا كند ارزشمند تر و مفيد تر است ، خود داند .
    يا حق

  13. mrkhalili said

    این روزها با وقاحت پیروزیم .حتی اگر احساسمان باشد

  14. بابا ما اندکی مزاح کردیم گفتیم ….. هایش کم بود نمی دانم چرا این ف ی ل .ترینگ جمهوری اسلامی پنداشت زیاد بوده !!
    چرا که صبح ف ی ل . ت ر نبودی الان ف ی ل .ت ری!!

  15. sepanta said

    وای خدایا .من رو فیلطر کردن؟
    آخه واسه چی؟
    این فقط یک شعر بود.
    حالا چی کار کنم؟

  16. نگران نباش رفیق
    وبلاگت ف ی ل . تر نیست ولی وقتی روی کامنت کلیک میکنی این مطلب اخرت فی ل . تر
    البته توی اصفهان که من هستم اینجوری بقیه جاها را نمی دونم
    کلا توی اصفهانی نسبت به بقیه شهر ها محافظه کارانه تر ف ی ل و. تر کردند

    البته امکان خوب ورد پرس اینه که حتی اگه فی ل ت.ر بشی با اضافه کردن یه اس به آخر اچ تی تی پی از ف ی ل ت.رینگ خارج می شه
    اطلاعات بیشترم از استاد لوکادیوم بپرس خوره ی این چیزاست حتما راهنماییت می کنه

  17. mrkhalili said

    تهران اسیاتک هم فیلتر نیست

  18. Sara Raha said

    سپندای عزیز سعه صدر و قدرت پذیرش شما در نقد قابل تقدیر است. و اما ادامه بحث که خواسته بودید. البته من نه ادعای شاعری و نه ادعای نقد کردن شعر را در سطح حرفه ای دارم ولی بر اساس اندکی که در این زمینه سرم میشه نقد می کنم. نگفتم که شعرت استعاره ندارد گفتم استعاره بدیع ندارد. متاسفانه من چون کارم این نیست کپی نگه نمی دارم از هر شعری که می خوانم والا می توانستم برایت مثالهای مشابه با استعاره های شما بیاورم که در نتیجه اثبات مدعای اینکه آنها بدیع نیستند کنم. نکته ام در این بود که یک شعر سپید تمام هنرش باید در استعاره های بدیعش باشد چون چیز دیگری از شعر بودن را ندارد (مثل وزن و قافیه). باید تصویر بسازد و تصاویر یکی پس از دیگری در هم ادغام شوند و تصویر کاملتری ارائه دهند.

    در مورد محتوا و پیام شعر که خب شما همانطور که نوشتید فوران احساس یک لحظه تان را نوشتید و جدای از اینکه چه کسی آنرا می پسندد و یا نمی پسندد یکی از کارهای هنر و شعر همین هست: ثبت یک لحظه. نکته من در این قسمت هم این بود که بنظرم شعرهایی می مانند و در اذهان مردم تکرار می شوند که ثبت یک لحظه پایدار باشند. اگر آن ناپایداری در احساس شاعر حس شود (برداشت من از احساس شما در این شعر که البته ممکن است نادرست هم باشد ولی به هر روی این برداشت من به عنوان یک خواننده این شعر است.) شعر هم ماندگاریش همان چند لحظه است.
    باز هم تاکید می کنم که من هیچ ادعایی در زمینه شعر و شاعری ندارم و نقاد حرفه ای اینکار هم نیستم. فقط چون شما صادقانه از همه خوانندگان معمولی مثل بنده خواستید که نظر بدهند, نظراتم را نوشتم.
    موفق باشید.

  19. lukadium said

    این قیلطر زدگی به دلیل استفاده از واِژه های حساس! در URL این مطلبت هست.
    سعی کن واسه مطالب این جوریت از Post Slug مناسب استفاده کنی تا این بلاها سرت نیاد.
    در کل اگه واسه همه ی مطلبت از پست اسلاگ لاتین استفاده کنی آدرس Url هم با معنی میشه و هم از این نامرتبی در میاد.

  20. sepanta said

    ممنون دوستان.جناب لوکا من که نوفهمم چی میگی!!!
    برادر یک توضیحی در باره این Post Slug بده .اصلا یک پست در وبلاگت بده تا خوب توضیحش بدی و یک سودی ببرند این ملت. ممنونم عزیز.

    ————————————————————–
    سرکار خانوم رها. بله شعر تاثیرش لحظه ایست.من خودم کمتر شعرهایی رو دیدم که تاثیرش ماندگار باشه .در حوضه شعر نو تنها میتوانم از سهراب و اخوان و البته فروغ نام ببرم.البته این هم خودش
    نوعی سلیقه ای برخورد کردن است. حتی بهترین شاعران هم بعضی از کارهاشون ماندگار میشوند و اکثرا معمولی از آب در می آیند. نمیدانم این رو قبول دارید یا نه؟به هر حال ممنونم و حتما از شما دعوت میکنم در مورد مطلبی که دارم مینویسم و انشاالله تا 2 روز دیگر آماده میشود نظر بدهید.
    ممنونم.

  21. Sara Raha said

    قبول دارم و اساسا یک شاعر هم بواسطه همان چند شعر ماندگارش است که شناخته می شود والا خیلی از شعرهای شعرای خوب هم شعرهای معمولی و کلیشه ای هستند. مثلا نمونه اش سیاوش کسرایی که شعر ماندگار آرش و خوان هشتم را دارد به اضافه خیلی شعرهای معمولی که البته آنها هم به دل بعضی ها می نشینند. و یا شفیعی کدکنی بعضی شعرهایش بسیار بدیع و زیبا است مثل آن شعر معروف گون و یا آن دو تایی را که من در وبلاگم از او نوشته ام ولی تا دلتان بخواهد هم شعر معمولی و حتی بد و کلیشه ای دارد.

    در ضمن نیازی به ویرایش نبود و شما لطف کردید. از حسن نظر شما سپاسگزارم.

  22. Sara Raha said

    در ضمن در مورد اسلاگ وبلاگ شمع کوچک (وحید) یه پستی داره که مفصل توضیح داده است. راهش خیلی ساده است.

  23. gajamoo said

    فقط میتونم بگم همینکه تلاش کردی،احسنت
    به خوب یا بد بودن محتواش کاری ندارم چون اجباراً به من آموختند (علیرغم میل باطنیم) soft skill باشم.
    جات اون بالا بالاها همیشه پایدار

  24. ننننننننننننننننن said

    برو بینیم بابا

  25. غضنفر said

    چه باحال؟؟؟؟

  26. t.m said

    دخترو بايد كرد

  27. نانی said

    سلام خوب هستید.مسخرم نکنید ها.من نه شعرو میفهمم نه حرفایه شمارو

  28. نانی said

    نمیدونم شاید من یکم دیر میگیرم ولی هر چی میخونم نمیتونم دربارش اظهاره نظرکنم

  29. اميد said

    سلام
    يه شاعر وقتي در مورد يك مسئله شعري ميگه كه خوب اونو درك كرده باشه .

    واقعا فكر ميكني معني عشق رو فهميدي ؟عشقي كه به تصوير كشيدي اون چيزيه كه تو ذهنه تو جاريه نه واقعيت .

    عشق بالاتر از آن است كه در وصف آيد
    چرخ كبكي است كه در چنگل اين شهبازست

  30. فیروزه said

    خدا از دلت بشنوه..

  31. parisa said

    chchi khob darin biyarin bknim

  32. كس said

    كسكس ننت خواهرت و گاييدمشان

  33. نازي said

    سلام اميد. با نظرت کاملا» موافقم. به قول شيون فومني: عشق، آه. عبور نيزه بازان طلاست. در حصار تن و ارضا نيست.

پاسخی بگذارید

